قضائے عمری کا مسئلہ - محمود حسن جمشیدپوری

نئی تحاریر

2015/07/28

قضائے عمری کا مسئلہ

ﻗﻀﺎﺋﮯ ﻋﻤﺮﯼ ﮐﺎ ﻣﺴﺌﻠﮧ
ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ ﮐﮯﭘﺎﻧﭽﻮﯾﮟ ﭘﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺳﻮﺭۃ ﻧﺴﺎﺀ ﮐﯽ ﺁﯾﺖﻧﻤﺒﺮ 103 ﻣﯿﮟ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﮐﺎ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﮨﮯ۔
 ﺇﻥَّ ﺍﻟﺼَّﻠـﻮۃَ ﮐَﺎﻧَﺖْﻋَﻠَﯽ ﺍﻟْﻤُﻮْﻣِﻨِﯿْﻦَ ﮐِﺘَﺎﺑًﺎ ﻣَّﻮْﻗُﻮْﺗًﺎ 
ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﻧﮯ ﺍﮨﻞ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﭘﺮﻧﻤﺎﺯ ﮐﻮ ﻣﻘﺮﺭﮦ ﺍﻭﻗﺎﺕ ﻣﯿﮟ ﻓﺮﺽ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ۔ 
ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﺍﭘﻨﮯﻭﻗﺖ ﭘﺮ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﻮ ﺍﺩﺍ ﮐﺮﻧﺎ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﮨﮯ، ﮨﺎﮞ ﺍﮔﺮ ﮐﺒﮭﯽﮐﺒﮭﺎﺭ ﮐﺴﯽ ﻋﺬﺭ، ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﯾﺎ ﮐﺴﯽ ﻣﺠﺒﻮﺭﯼ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯﻧﻤﺎﺯ ﻭﻗﺖ ﻣﯿﮟ ﺍﺩﺍ ﻧﮧ ﮐﺮ ﺳﮑﯿﮟ ﺗﻮ ﺷﺮﯾﻌﺖ ﻧﮯ ﺍﺱﻋﺒﺎﺩﺕ ﮐﯽ ﺍﮨﻤﯿﺖ ﮐﮯ ﭘﯿﺶ ﻧﻈﺮ ﺍﺳﮯ ﺑﻌﺪ ﻣﯿﮟ ﺍﺩﺍ ﮐﺮﻧﮯﮐﺎ ﺳﺨﺘﯽ ﺳﮯ ﺣﮑﻢ ﺩﯾﺎ ﮨﮯ۔ﭼﺎﮨﯿﮯ ﺗﻮ ﯾﮧ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﻧﻤﺎﺯﮐﮯ ﭼﮭﻮﭦ ﺟﺎﻧﮯ ﭘﺮﻧﺎﺩﻡ ﮨﻮﺗﮯ، ﺗﻮﺑﮧ ﺗﺎﺋﺐ ﮨﻮﺗﮯ، ﺍﻭﺭ ﺷﺮﯾﻌﺖ ﮐﮯ ﺣﮑﻢ ﮐﮯﻣﻄﺎﺑﻖ ﺍﭘﻨﯽ ﻗﻀﺎﺀ ﺷﺪﮦ ﻧﻤﺎﺯﻭﮞ ﮐﻮ ﺟﻠﺪ ﺍﺩﺍ ﮐﺮﺗﮯ۔
ﺍﻓﺴﻮﺱ ﺻﺪ ﺍﻓﺴﻮﺱ ﮐﮧ ﺑﻌﺾ ﺩﯾﻦ ﮐﮯ ﭨﮭﯿﮑﮯ ﺩﺍﺭﻭﮞﻧﮯﺍﭘﻨﯽ ﮐﻢ ﻋﻠﻤﯽ ﺍﻭﺭ ﮐﻮﺗﺎﮦ ﻓﮩﻤﯽ ﺳﮯ ﺍﺱ ﻣﻌﺎﻣﻠﮯ ﮐﻮﺑﮭﯽ ﺍﭘﻨﯽ ﺍﻭﭦ ﭘﭩﺎﻧﮓ ﺧﻮﺍﮨﺸﺎﺕ ﮐﮯ ﺣﻮﺍﻟﮯ ﮐﺮﺩﯾﺎ۔
ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﺍﻓﺮﺍﻁ ﺗﻔﺮﯾﻂ ﮐﺎ ﺷﮑﺎﺭ ﮨﻮ ﮐﺮ ﺭﮦ ﮔﺌﮯ۔ﺍﯾﮏ ﮔﺮﻭﮦ ﻧﮯ ﯾﮧ ﻧﻈﺮﯾﮧ ﺑﻨﺎﻟﯿﺎ ﮐﮧ ﻗﻀﺎﺀ ﺷﺪﮦ ﻧﻤﺎﺯﻭﮞ ﮐﻮﺍﺩﺍ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﻧﮩﯿﮟ ﻣﺤﺾ ﺗﻮﺑﮧ ﮨﯽ ﺳﮯ ﮐﺎﻡ ﭼﻼﻟﯿﺎ ﺟﺎﺋﮯ۔ ﺟﺒﮑﮧ ﺩﻭﺳﺮﯼ ﻃﺮﻑ ﺑﻌﺾ ﺍﮨﻞ ﺑﺪﻋﺖ ﻧﮯ ﺍﺱﻋﺒﺎﺩﺕ ﮐﺎ ﺣﻠﯿﮧ ﺑﮕﺎﮌﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﯾﮧ ﺣﻞ ﻧﮑﺎﻻ ﮐﮧ ﺳﺎﺭﯼﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯﯾﮟ ﺍﺩﺍ ﮐﺮﻧﺎ ﺑﮩﺖ ﺩﺷﻮﺍﺭ ﮨﮯ ﺍﺱ ﻟﯿﮯﺭﻣﻀﺎﻥ ﺍﻟﻤﺒﺎﺭﮎ ﮐﮯ ﺁﺧﺮﯼ ﺟﻤﻌﮧ ﮐﻮ ﻗﻀﺎﺋﮯ ﻋﻤﺮﯼ ﮐﮯﻧﺎﻡ ﺳﮯ ﺍﯾﮏ ﻧﺌﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﮐﯽ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﮐﮩﺎ ﮐﮧ ﺻﺮﻑﭼﺎﺭ ﺭﮐﻌﺘﻮﮞ ﮐﻮ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﻃﺮﯾﻘﮯ ﺳﮯ ﺍﺩﺍ ﮐﺮ ﻟﯿﻨﮯ ﺳﮯﺳﺎﺭﯼ ﻋﻤﺮ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯﯾﮟ ﺍﺩﺍ ﮨﻮ ﺟﺎﺋﯿﮟ ﮔﯽ۔
ﺍﺱ ﻃﺒﻘﮧ ﻓﮑﺮ ﮐﮯ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺍﻟﻤﺒﺎﺭﮎ ﻣﯿﮟ ﺍﺱﻣﺨﺼﻮﺹ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﮯ ﺟﮭﻮﭨﮯ ﻣﯿﺴﺠﺰ ﭘﮭﯿﻼﺗﮯ ﮨﯿﮟ، ﺟﺲﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﺍﻣﺖ ﮐﺎ ﺍﯾﮏ ﺑﮩﺖ ﺑﮍﺍ ﻃﺒﻘﮧ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻓﺮﯾﺐ ﮐﺎ ﺷﮑﺎﺭ ﮨﻮ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ، ﻋﺎﻡ ﺳﺎﺩﮦ ﻟﻮﺡ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺑﮭﯽ ﺍﺳﮯ ﺻﺤﯿﺢ ﺳﻤﺠﮫ ﮐﺮ ﺍﭘﻨﯽ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺑﮭﺮ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯﯾﮟ ﺍﺩﺍ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﺗﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﻮ ﭘﮍﮪ ﻟﯿﻨﮯ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﯾﮧ ﺳﻤﺠﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺍﺏ ﮨﻤﯿﮟ ﻗﻀﺎﺀ ﺷﺪﮦ ﻧﻤﺎﺯﻭﮞ ﮐﻮ ﺍﺩﺍ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﺑﮭﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﺭﮨﯽ۔ 
ﺟﺒﮑﮧ ﺍﮨﻞ ﺍﻟﺴﻨﺖ ﻭﺍﻟﺠﻤﺎﻋﺖ ﮐﺎ ﻧﻈﺮﯾﮧ ﺑﺎﻟﮑﻞ ﺍﻟﮓ ﮨﮯ ﻭﮦ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻗﻀﺎﺀ ﺷﺪﮦ ﻧﻤﺎﺯﯾﮟ ﻧﮧ ﺗﻮ ﻣﺤﺾ ﺗﻮﺑﮧ ﺳﮯ ﺫﻣﮧ ﺳﮯ ﺳﺎﻗﻂ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﻧﮧ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺍﻟﻤﺒﺎﺭﮎ ﮐﮯ ﺁﺧﺮﯼ
ﺟﻤﻌﮧ ﮐﻮ ﭼﺎﺭ ﺭﮐﻌﺎﺕ ﮐﯽ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﻮ ﺍﺩﺍ ﮐﺮﻟﯿﻨﮯ ﺳﮯ ﺳﺎﺭﯼ ﻧﻤﺎﺯﯾﮟ ﺍﺩﺍ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﯿﮟ۔ 
ﺑﻠﮑﮧ ﻗﻀﺎﺀ ﺷﺪﮦ ﻧﻤﺎﺯﻭﮞ ﮐﻮ ﺍﺩﺍ ﮐﺮﻧﺎ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﮨﮯ۔ ﭼﻨﺪ ﺩﻻﺋﻞ ﭘﯿﺶ ﺧﺪﻣﺖ ﮨﯿﮟ ۔
ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﻣﺒﺎﺭﮐﮧ :
1: ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻧﺲ ﺑﻦ ﻣﺎﻟﮏ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﺳﮯ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﺎ ﯾﮧ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﻣﺮﻭﯼ ﮨﮯ ﮐﮧ 
ﻣﻦ ﻧﺴﯽ ﺻﻼﺓﻓﻠﯿﺼﻞ ﺍﺫﺍ ﺫﮐﺮﮬﺎ ﻻ ﮐﻔﺎﺭﺓ ﻟﮭﺎ ﺍﻻ ﺫﻟﮏ.
ﺻﺤﯿﺢ ﺑﺨﺎﺭﯼ ﺝ 1 ﺹ 84 ﺑﺎﺏ ﻣﻦ ﻧﺴﯽ ﺻﻼﺓ
ﺗﺮﺟﻤﮧ : ﺟﻮ ﺷﺨﺺ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﻮ ‏( ﺍﭘﻨﮯ ﻭﻗﺖ ﭘﺮ ﭘﮍﮬﻨﺎ ‏) ﺑﮭﻮﻝﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺟﺐ ﺑﮭﯽ ﺍﺱ ﮐﻮ ﯾﺎﺩ ﺁﺋﮯ ‏( ﮐﮧ ﺍﺱ ﻧﮯ ﻓﻼﮞ ﻧﻤﺎﺯ ﻧﮩﯿﮟ ﭘﮍﮬﯽ ‏) ﺗﻮ ﺍﺳﮯ ﭼﺎﮨﯿﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﮯ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﺍﺱ ﮐﺎ ﮐﻮﺋﯽ ﮐﻔﺎﺭﮦ ﻧﮩﯿﮟ ۔
2: ﺟﺒﮑﮧ ﺻﺤﯿﺢ ﻣﺴﻠﻢ ﻣﯿﮟ ﮐﭽﮫ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﮐﮯ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﯾﮧ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﮯ :
ﻋَﻦْ ﺃَﻧَﺲِ ﺑْﻦِ ﻣَﺎﻟِﻚٍ ﻗَﺎﻝَ ﻗَﺎﻝَ ﻧَﺒِﻲُّ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺻَﻠَّﻰ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﻋَﻠَﻴْﻪِ ﻭَﺳَﻠَّﻢَ ﻣَﻦْ ﻧَﺴِﻲَ ﺻَﻠَﺎﺓً ﺃَﻭْ ﻧَﺎﻡَ ﻋَﻨْﻬَﺎ ﻓَﻜَﻔَّﺎﺭَﺗُﻬَﺎ ﺃَﻥْ ﻳُﺼَﻠِّﻴَﻬَﺎ ﺇِﺫَﺍ ﺫَﻛَﺮَﻫَﺎ۔
ﺻﺤﯿﺢ ﻣﺴﻠﻢ : ﺝ 1 ﺹ 27
ﺗﺮﺟﻤﮧ : ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻧﺲ ﺑﻦ ﻣﺎﻟﮏ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﺳﮯ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻧﺒﯽ ﮐﺮﯾﻢ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮐﮧ ﺟﻮ ﺷﺨﺺ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﻨﺎ ﺑﮭﻮﻝ ﺟﺎﺋﮯ ﯾﺎ ﺳﻮﺗﺎ ﺭﮦ ﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮ ﺍﺱ ﮐﺎ ﮐﻔﺎﺭﮦ ﯾﮩﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺟﺐ ﯾﺎﺩ ﺁﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮪ ﻟﮯ۔
3:ﺍﻣﺎﻡ ﻧﺴﺎﺋﯽ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﺳﻨﻦ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﮏ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻻﺋﮯ ﮨﯿﮟ :
ﺳﺌﻞ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻋﻦ ﺍﻟﺮﺟﻞ ﯾﺮﻗﺪ ﻋﻦ ﺍﻟﺼﻠﻮٰۃ ﺍﻭ ﯾﻐﻔﻞ ﻋﻨﮩﺎ ﻗﺎﻝ : ﮐﻔﺎﺭﺗﮭﺎ ﺍﻥ ﯾﺼﻠﯿﮭﺎ ﺍﺫﺍ ﺫﮐﺮﮬﺎ۔
ﺳﻨﻦ ﻧﺴﺎﺋﯽ ﺝ1 ﺹ 100 ﺑﺎﺏ ﻓﯽ ﻣﻦ ﻧﺎﻡ ﻋﻦ ﺻﻠﻮٰﺓ
ﺗﺮﺟﻤﮧ : ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺳﮯ ﺍﯾﺴﮯ ﺷﺨﺺ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺳﻮﺍﻝ ﮐﯿﺎ ﮔﯿﺎ ﺟﻮ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﮯ ﻭﻗﺖ ﻣﯿﮟ ﺳﻮ ﺟﺎﺋﮯ ﯾﺎ ﻏﻔﻠﺖ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﭼﮭﻮﮌ ﺩﮮ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮐﮧ ﺍﺱ ﮐﺎ ﮐﻔﺎﺭﮦ ﯾﮩﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺟﺐ ﺑﮭﯽ ﺍﺳﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﻗﻀﺎﺀ ﺷﺪﮦ ﻧﻤﺎﺯ ﯾﺎﺩ ﺁﺋﮯ ﺗﻮ ﻭﮦ ﺍﺳﮯ ﭘﮍﮪ ﻟﮯ ۔
ﺍﻗﻮﺍﻝِ ﺻﺤﺎﺑﮧ :
1: ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺎﻟﮏ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﮐﺘﺎﺏ ﻣﻮﻃﺎ ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺎﻟﮏ ﻣﯿﮟ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﻦ ﻋﻤﺮ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﮐﺎ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻧﻘﻞ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ :
ﻋَﻦْ ﻧَﺎﻓِﻊٍ ﺃَﻥَّ ﻋَﺒْﺪَ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺑْﻦَ ﻋُﻤَﺮَ ﻛَﺎﻥَ ﻳَﻘُﻮﻝُ ﻣَﻦْ ﻧَﺴِﻲَ ﺻَﻠَﺎﺓً ﻓَﻠَﻢْ ﻳَﺬْﻛُﺮْﻫَﺎ ﺇِﻟَّﺎ ﻭَﻫُﻮَ ﻣَﻊَ ﺍﻟْﺈِﻣَﺎﻡِ ﻓَﺈِﺫَﺍ ﺳَﻠَّﻢَ ﺍﻟْﺈِﻣَﺎﻡُ ﻓَﻠْﻴُﺼَﻞِّ ﺍﻟﺼَّﻠَﺎﺓَ ﺍﻟَّﺘِﻲ ﻧَﺴِﻲَ ﺛُﻢَّ ﻟِﻴُﺼَﻞِّ ﺑَﻌْﺪَﻫَﺎ ﺍﻟْﺄُﺧْﺮَﻯ۔
ﻣﻮﻃﺎ ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺎﻟﮏ : ۱۵۵
ﺗﺮﺟﻤﮧ : ﺣﻀﺮﺕ ﻧﺎﻓﻊؒ ﺳﮯ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﮧ ﺑﻦ ﻋﻤﺮ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ ﮐﮧ ﺟﻮ ﺷﺨﺺ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﻨﺎ ﺑﮭﻮﻝ ﺟﺎﺋﮯ، ﭘﮭﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﺘﮯ ﻭﻗﺖ ﺍﺱ ﮐﻮ ﺍﭘﻨﯽ ﭼﮭﻮﮌﯼ ﮨﻮﺋﯽ ﻗﻀﺎﺀ ﻧﻤﺎﺯ ﯾﺎﺩ ﺁﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮ ﺟﺐ ﺍﻣﺎﻡ ﺳﻼﻡ ﭘﮭﯿﺮﮮ ﺗﻮ ﺍﺱ ﮐﻮ ﭼﺎﮨﺌﮯ ﮐﮧ ﭘﮩﻠﮯ ﻭﮦ ﺑﮭﻮﻟﯽ ﮨﻮﺋﯽ ﻗﻀﺎﺀ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﮯ ﭘﮭﺮ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺩﻭﺳﺮﯼ
ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﮯ۔
2: ﺍﻣﺎﻡ ﺗﺮﻣﺬﯼ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﺟﺎﻣﻊ ﻣﯿﮟ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﻮ ﻋﺒﯿﺪﮦ ﺑﻦ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﮧ ﺑﻦ ﻣﺴﻌﻮﺩ ﮐﯽ ﺍﯾﮏ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻧﻘﻞ ﮐﯽ ﮨﮯ ، ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ :
ﻋَﻦْ ﺃَﺑِﻲ ﻋُﺒَﻴْﺪَﺓَ ﺑْﻦِ ﻋَﺒْﺪِ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺍﺑْﻦِ ﻣَﺴْﻌُﻮﺩٍ ﻗَﺎﻝَ ﻗَﺎﻝَ ﻋَﺒْﺪُ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺑْﻦُ ﻣَﺴْﻌُﻮﺩٍ ﺇِﻥَّ ﺍﻟْﻤُﺸْﺮِﻛِﻴﻦَ ﺷَﻐَﻠُﻮﺍ ﺭَﺳُﻮﻝَ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺻَﻠَّﻰ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﻋَﻠَﻴْﻪِ ﻭَﺳَﻠَّﻢَ ﻋَﻦْ ﺃَﺭْﺑَﻊِ ﺻَﻠَﻮَﺍﺕٍ ﻳَﻮْﻡَ ﺍﻟْﺨَﻨْﺪَﻕِ ﺣَﺘَّﻰ ﺫَﻫَﺐَ ﻣِﻦْ ﺍﻟﻠَّﻴْﻞِ ﻣَﺎ ﺷَﺎﺀَ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﻓَﺄَﻣَﺮَ ﺑِﻠَﺎﻟًﺎ ﻓَﺄَﺫَّﻥَ ﺛُﻢَّ ﺃَﻗَﺎﻡَ ﻓَﺼَﻠَّﻰ ﺍﻟﻈُّﻬْﺮَ ﺛُﻢَّ ﺃَﻗَﺎﻡَ ﻓَﺼَﻠَّﻰ ﺍﻟْﻌَﺼْﺮَ ﺛُﻢَّ ﺃَﻗَﺎﻡَ ﻓَﺼَﻠَّﻰ ﺍﻟْﻤَﻐْﺮِﺏَ ﺛُﻢَّ ﺃَﻗَﺎﻡَ ﻓَﺼَﻠَّﻰ ﺍﻟْﻌِﺸَﺎﺀَ۔
ﺟﺎﻣﻊ ﺗﺮﻣﺬﯼ ﺹ 43
ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﻮ ﻋﺒﯿﺪﮦ ﺑﻦ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﮧ ﺑﻦ ﻣﺴﻌﻮﺩ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺳﮯ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﻦ ﻣﺴﻌﻮﺩ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮐﮧ ﻏﺰﻭۂ ﺧﻨﺪﻕ ﻭﺍﻟﮯ ﺩﻥ ﻣﺸﺮﮐﯿﻦ ﻧﮯ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﻮ ﭼﺎﺭ ﻧﻤﺎﺯﯾﮟ ﭘﮍﮬﻨﮯ ﺳﮯ ﺭﻭ ﮎ ﺩﯾﺎ ﺗﮭﺎ ﯾﮩﺎﮞ ﺗﮏ ﺭﺍﺕ ﮐﺎ ﮐﭽﮫ ﺣﺼﮧ ﮔﺬﺭ ﮔﯿﺎ، ﺟﺘﻨﺎ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻧﮯ ﭼﺎﮨﺎ، ﭘﮭﺮ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﺣﻀﺮﺕ
ﺑﻼﻝ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﮐﻮ ﺣﮑﻢ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﺗﻮ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﺫﺍﻥ ﺩﯼ ﺍﻭﺭ ﭘﮭﺮ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﮐﮩﯽ، ﭘﺲ ﻇﮩﺮ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﯽ، ﭘﮭﺮ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﮐﮩﯽ ﺗﻮ ﻋﺼﺮ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﯽ، ﭘﮭﺮ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﮐﮩﯽ ﺗﻮ ﻣﻐﺮﺏ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﯽ، ﭘﮭﺮ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﮐﮩﯽ ﺍﻭﺭ ﻋﺸﺎﺀ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﯽ۔
ﺍﻗﻮﺍﻝ ﻓﻘﮩﺎﺀ :
1: ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺨﺎﺭﯼ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢ ﻧﺨﻌﯽ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﺎ ﻗﻮﻝ ﻧﻘﻞ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ :
ﻭﻗﺎﻝ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢ ﻣﻦ ﺗﺮﮎ ﺻﻼﺓ ﻭﺍﺣﺪﺓ ﻋﺸﺮﯾﻦ ﺳﻨۃ ﻟﻢ ﯾﻌﺪ ﺍﻻ ﺗﻠﮏ ﺍﻟﺼﻠﻮٰﺓ ﺍﻟﻮﺍﺣﺪﺓ ۔
ﺻﺤﯿﺢ ﺑﺨﺎﺭﯼ ﺝ 1 ﺹ 84
ﺟﺲ ﺷﺨﺺ ﻧﮯ ﺍﯾﮏ ﻧﻤﺎﺯ ﭼﮭﻮﮌ ﺩﯼ ﺗﻮ ﺍﮔﺮﭼﮧ ﺑﯿﺲ ﺳﺎﻝ ﺑﮭﯽ ﮔﺰﺭ ﺟﺎﺋﯿﮟ ﺗﻮ ﻭﮦ ﺷﺨﺺ ﺍﺳﯽ ﺍﭘﻨﯽ ﻗﻀﺎﺀ ﺷﺪﮦ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﻮ ﺍﺩﺍ ﮐﺮﮮ۔
2: ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻦ ﻧﺠﯿﻢ ﺣﻨﻔﯽ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ :
ﻓﺎﻻﺻﻞ ﻓﯿﮧ ﺍﻥ ﮐﻞ ﺻﻠﻮٰﺓ ﻓﺎﺗﺖ ﻋﻦ ﺍﻟﻮﻗﺖ ﺑﻌﺪ ﺛﺒﻮﺕ ﻭﺟﻮﺑﮩﺎ ﻓﯿﮧ ﻓﺎﻧﮧ ﯾﻠﺰﻡ ﻗﻀﺎﺅﮬﺎ۔ ﺳﻮﺍﺀ ﺗﺮﮐﮭﺎ ﻋﻤﺪﺍ ﺍﻭ ﺳﮭﻮﺍ ﺍﻭ ﺑﺴﺒﺐ ﻧﻮﻡ ﻭﺳﻮﺍﺀ ﮐﺎﻧﺖ ﺍﻟﻔﻮﺍﺋﺖ ﻗﻠﯿﻠۃ ﺍﻭ ﮐﺜﯿﺮﺓ۔
ﺑﺤﺮ ﺍﻟﺮﺍﺋﻖ ﺝ 2 ﺹ 141
ﺗﺮﺟﻤﮧ : ﺍﺻﻮﻝ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﮨﺮ ﻭﮦ ﻧﻤﺎﺯ ﺟﻮ ﮐﺴﯽ ﻭﻗﺖ ﻣﯿﮟ ﻭﺍﺟﺐ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺭﮦ ﮔﺌﯽ ﮨﻮ ، ﺍﺱ ﮐﯽ ﻗﻀﺎﺀ ﻻﺯﻡ ﮨﮯ ﺧﻮﺍﮦ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻧﮯ ﻭﮦ ﻧﻤﺎﺯ ﺟﺎﻥ ﺑﻮﺟﮫ ﮐﺮ ﭼﮭﻮﮌﯼ ﮨﻮ ﯾﺎ ﺑﮭﻮﻝ ﮐﺮ ، ﯾﺎ ﻧﯿﻨﺪ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﻧﻤﺎﺯ ﺭﮦ ﮔﺌﯽ ﮨﻮ ۔ ﭼﮭﻮﭦ ﺟﺎﻧﮯ ﻭﺍﻟﯽ ﻧﻤﺎﺯﯾﮟ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﮨﻮﮞ ﯾﺎ ﮐﻢ ﮨﻮﮞ ۔ ﺑﮩﺮ ﺣﺎﻝ ﻗﻀﺎ ﻻﺯﻡ ﮨﮯ ۔
3:ﻣﺸﮩﻮﺭ ﺷﺎﺭﺡِ ﻣﺴﻠﻢ ﻋﻼﻣﮧ ﻧﻮﻭﯼ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ 
ﻓِﻴﻪِ ﻭُﺟُﻮﺏ ﻗَﻀَﺎﺀ ﺍﻟْﻔَﺮِﻳﻀَﺔ ﺍﻟْﻔَﺎﺋِﺘَﺔ ﺳَﻮَﺍﺀ ﺗَﺮَﻛَﻬَﺎ ﺑِﻌُﺬْﺭٍ ﻛَﻨَﻮْﻡٍ ﻭَﻧِﺴْﻴَﺎﻥ ﺃَﻭْ ﺑِﻐَﻴْﺮِ ﻋُﺬْﺭ۔
ﺷﺮﺡ ﻣﺴﻠﻢ ﻟﻠﻨﻮﻭﯼ : ﺝ1 ﺹ 231
ﺗﺮﺟﻤﮧ : ﺟﺲ ﺷﺨﺺ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﻓﻮﺕ ﮨﻮﺟﺎﺋﮯ ﺍﺱ ﮐﯽ ﻗﻀﺎﺀ ﺍﺱ ﭘﺮ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﮨﮯ ﺧﻮﺍﮦ ﻭﮦ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﺴﯽ ﻋﺬﺭ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﺭﮦ ﮔﺌﯽ ﮨﻮ ﺟﯿﺴﮯ ﻧﯿﻨﺪ، ﺍﻭﺭ ﺑﮭﻮﻝ ﯾﺎ ﺑﻐﯿﺮ ﻋﺬﺭ ﮐﮯ ﭼﮭﻮﭦ ﮔﺌﯽ ﮨﻮ۔
4: ﺍﻣﺎﻡ ﺟﺼﺎﺹ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ : 
ﻭﻫﺬﺍ ﺍﻟﺬﻱ ﻭﺭﺩ ﺑﻪ ﺍﻷﺛﺮ ﻣﻦ ﺇﻳﺠﺎﺏ ﻗﻀﺎﺀ ﺍﻟﺼﻼﺓ ﺍﻟﻤﻨﺴﻴﺔ ﻋﻨﺪ ﺍﻟﺬﻛﺮ ﻻ ﺧﻼﻑ ﺑﻴﻦ ﺍﻟﻔﻘﻬﺎﺀ ﻓﻴﻪ، ﻭﻗﺪ ﺭﻭﻱ ﻋﻦ ﺑﻌﺾ ﺍﻟﺴﻠﻒ ﻓﻴﻪ ﻗﻮﻝ ﺷﺎﺫ ﻟﻴﺲ ﺍﻟﻌﻤﻞ ﻋﻠﻴﻪ ۔
ﺍﺣﮑﺎﻡ ﺍﻟﻘﺮﺁﻥ ﻟﻠﺠﺼﺎﺹ : ﺝ 3 ﺹ 288
ﺗﺮﺟﻤﮧ : ﯾﮧ ﺟﻮ ﺍﺛﺮ ﺑﮭﻮﻟﮯ ﺳﮯ ﻧﻤﺎﺯ ﻗﻀﺎﺀ ﮐﮯ ﺍﺩﺍ ﮐﺮﻧﮯ ﭘﺮ ﮨﮯ ﯾﺎﺩ ﺁﻧﮯ ﭘﺮ ﺍﺱ ﮐﯽ ﻗﻀﺎﺀ ﻣﯿﮟ ﻓﻘﮩﺎﺀ ﮐﮯ ﺩﺭﻣﯿﺎﻥ ﮐﻮﺋﯽ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺟﻮ ﺑﻌﺾ ﺳﻠﻒ ﺳﮯ ﻗﻮﻝ ﻣﺮﻭﯼ ﮨﮯ ﻭﮦ ﺷﺎﺫ ﮨﮯ ﺍﺱ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﻧﮩﯿﮟ۔
5: ﺻﺎﺣﺐِ ﺭﺣﻤۃ ﺍﻻﻣۃ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ : 
ﻭ ﺍﺗﻔﻘﻮﺍ ﻋﻠﯽ ﻭﺟﻮﺏ ﻗﻀﺎﺀ ﺍﻟﻔﻮﺍﺋﺖ۔
ﺭﺣﻤۃ ﺍﻷﻣﺔ :146
ﺗﺮﺟﻤﮧ : ﻋﻠﻤﺎﺀ ﮐﺎ ﺍﺱ ﺑﺎﺕ ﭘﺮ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻓﻮﺕ ﺷﺪﮦ ﻧﻤﺎﺯﻭﮞ ﮐﯽ ﻗﻀﺎﺀ ﮐﺮﻧﺎ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﮨﮯ۔
ﻧﻮﭦ : 

ﺍﺣﻨﺎﻑ ﮐﯽ ﻃﺮﺡ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺋﻤﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﮐﮯ ﻣﻘﻠﺪﯾﻦ ﮐﺎﺑﮭﯽ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﺳﻨﺖ ﮐﯽ ﺭﻭﺷﻨﯽ ﻣﯿﮟ ﯾﮩﯽ ﻣﻮﻗﻒ ﮨﮯ۔
ﻣﺰﯾﺪ ﺗﻔﺼﯿﻞ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺩﯾﮑﮭﯿﮟ :
6: ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺎﻟﮏ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﻣﻘﻠﺪﯾﻦ ﮐﺎ ﻣﺬﮨﺐ ………
ﺍﻟﻤﺪﻭﻧۃ ﺍﻟﮑﺒﺮﯼٰ ﺝ 1 ﺹ 215
7: ﻣﺎﻡ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﻣﻘﻠﺪﯾﻦ ﮐﺎ ﻣﺬﮨﺐ ……………
ﻓﺘﺢ ﺍﻟﺠﻮﺍﺩ ﺝ 1 ﺹ 223
8: ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺣﻤﺪ ﺑﻦ ﺣﻨﺒﻞ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﻣﻘﻠﺪﯾﻦ ﮐﺎ ﻣﺬﮨﺐ 
ﺍﻻﻧﺼﺎﻑ ﺝ 1 ﺹ 442
ﺟﻠﯿﻞ ﺍﻟﻘﺪﺭ ﻣﺤﺪﺙ ﮐﺎ ﺩﻭ ﭨﻮﮎ ﻓﯿﺼﻠﮧ :
ﻋﻼﻣﮧ ﻣﻼ ﻋﻠﯽ ﻗﺎﺭﯼ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ : 
ﺣﺪﯾﺚ " ﻣﻦ ﻗﻀﯽ ﺻﻼۃ ﻣﻦ ﺍﻟﻔﺮﺍﺋﺾ ﻓﯽ ﺁﺧﺮ ﺟﻤﻌۃ ﻣﻦ ﺷﮩﺮ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﮐﺎﻥ ﺫﺍﻟﮏ ﺟﺎﺑﺮﺍ ﻟﮑﻞ ﺻﻼۃ ﻓﺎﺋﺘۃ ﻓﯽ ﻋﻤﺮﮦ ﺍﻟﯽ ﺳﺒﻌﯿﻦ ﺳﻨۃ ﺑﺎﻃﻞ ﻗﻄﻌﺎ ﻻﻧﮧ ﻣﻨﺎﻗﺾ ﻟﻼﺟﻤﺎﻉ ﻋﻠﯽ ﺍﻥ ﺷﯿﺌﺎ ﻣﻦ ﺍﻟﻌﺒﺎﺩﺍﺕ ﻻ ﯾﻘﻮﻡ ﻣﻘﺎﻡ ﻓﺎﺋﺘۃ ﺳﻨﻮﺍﺕ ۔
ﺍﻟﻤﻮﺿﻮﻋﺎﺕ ﺍﻟﮑﺒﺮﯼٰ ﺹ 356
ﺗﺮﺟﻤﮧ : ﯾﮧ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮐﮧ ﺟﻮ ﺷﺨﺺ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﮐﮯ ﺁﺧﺮﯼ ﺟﻤﻌﮧ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﮏ ﻓﺮﺽ ﻧﻤﺎﺯ ﻗﻀﺎﺀ ﭘﮍﮪ ﻟﮯ ﺗﻮ ﺳﺘﺮ ﺳﺎﻝ ﺗﮏ ﺍﺱ ﮐﯽ ﻋﻤﺮ ﻣﯿﮟ ﺟﺘﻨﯽ ﻧﻤﺎﺯﯾﮟ ﭼﮭﻮﭨﯽ ﮨﻮﮞ ﮔﯽ ﺍﻥ ﺳﺐ ﮐﯽ ﺍﺩﺍﺋﯿﮕﯽ ﮨﻮ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﯽ ﯾﮧ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻗﻄﻌﯽ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﺑﺎﻃﻞ ﮨﮯ ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﮐﮧ ﯾﮧ ﺣﺪﯾﺚ ﺍﺟﻤﺎﻉ ﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﮨﮯ ۔
ﺟﺒﮑﮧ ﺍﺟﻤﺎﻉ ﺍﺱ ﭘﺮ ﮨﮯ ﮐﮧ ﮐﻮﺋﯽ ﺑﮭﯽ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﺳﺎﻟﮩﺎ ﺳﺎﻝ ﮐﯽ ﭼﮭﻮﭨﯽ ﮨﻮﺋﯽ ﻧﻤﺎﺯﻭﮞ ﮐﮯ ﻗﺎﺋﻢ ﻣﻘﺎﻡ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮ ﺳﮑﺘﯽ ۔
ﻧﻮﭦ 

: ﻓﻘﮩﺎﺀ ﻧﮯ ﺍﺱ ﺑﺎﺕ ﮐﯽ ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻗﻀﺎﺀ ﺷﺪﮦ ﻧﻤﺎﺯﻭﮞ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺻﺮﻑ ﻓﺮﺽ ﻧﻤﺎﺯﻭﮞ ﺍﻭﺭ ﻭﺗﺮﻭﮞ ﮐﻮ ﺍﺩﺍ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﺳﻨﺘﻮﮞ ﺍﻭﺭ ﻧﻮﺍﻓﻞ ﮐﯽ ﻗﻀﺎﺀ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯽ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﯽ۔
ﺍﮔﺮ ﮐﺴﯽ ﮐﯽ ﺑﮩﺖ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﻧﻤﺎﺯﯾﮟ ﺭﮦ ﮔﺌﯽ ﮨﻮﮞ ﺗﻮ ﮐﺴﯽ ﻭﻗﺖ ﺑﯿﭩﮫ ﮐﺮ ﺣﺴﺎﺏ ﻟﮕﺎ ﻟﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﯾﮏ ﮐﺎﻏﺬ ﭘﺮ ﻟﮑﮫ ﮐﺮ ﺭﮐﮫ ﻟﯿﮟ . ﺁﮨﺴﺘﮧ ﺁﮨﺴﺘﮧ ﺍﺩﺍ ﮐﺮﺗﮯ ﺭﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺟﺘﻨﯽ ﻧﻤﺎﺯﯾﮟ
ﺍﺩﺍ ﮐﺮﺗﮯ ﺟﺎﺋﯿﮟ ﻟﮑﻬﺘﮯ ﺭﮨﯿﮟ. ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﻋﻤﻞ ﮐﯽ ﺗﻮﻓﯿﻖ ﺩﯾﮟ.
ﻭﺍﻟﺴﻼﻡ
ﻣﺤﻤﺪ ﺍﻟﯿﺎﺱ ﮔﻬﻤﻦ
ﻣﺮﮐﺰ ﺍﮨﻞ ﺍﻟﺴﻨۃ ﻭﺍﻟﺠﻤﺎﻋۃ، ﺳﺮﮔﻮﺩﮬﺎ

No comments:

Post a Comment